streda 1. augusta 2012

Something for your dictionary I.

Ahoj! Predstavujem vám novú rubriku v ktorej vás budem pravidelne oboznamovať so slovíčkami v inom jazyku ako je slovenčina. Pevne dúfam, že sa vám toto celé bude páčiť a že sa niečo nové aj naučíte.
Začnem hneď teraz. Dnes budeme mať hodinu talinačiny a oddelene sa budeme venovať, pozdravom, ďakovaniu, šlušnému odmietnutiu a pod.







ahoj- ciao (čáo)
zdravím- salute (salúte)
pardon- scusa (skúsa)
ďakujem- grazie (grácie)
nemáš začo- di niente (di ňiente)
prosím, prosím vás- per favore (per favóre)
dovidenia- addio (adio)
neprosím si- vi prego (vi prégo)


Hneď na začiatku vás upozorňujem, že som zatial neabsolvovala žiadne hodiny taliančiny,
a zatial som sa tomu veľmi nevenovala ale mala by som veľký záujem.
Mojou zálubou sa stalo obkukávanie jednoduchých slovíčok a musím vám povedať,
 že som si to veľmi obľúbila,
no a práve preto sa stým chcem svami podeliť.
ps. potom mi nezabudnite dať vedieť ako ste natom a koľko toho viete

Na dnes toľko. pus pus

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára